INDISCIPLINATS

Indisciplinats: La Scelta (L’elecció)

16 novembre , 20:00 h

  • Idioma: Català
  • Duració: 1 h 10 min

Últimes Localitats

Com es fa la cultura? Fins a quin punt la programació és una forma de dramatúrgia? Quina part de ficció admet l'escenari del debat? Quant teatre admet la sinceritat del fòrum? Roger Bernat/ FFF construeix un dispositiu que escenifica els processos de decisió i selecció, la turbulència dialèctica que s'amaga darrere el treball de la programació artística d’espectacles.

Entrada

ENTRADES A LA VENDA A PARTIR DE DIJOUS 19 D'OCTUBRE A LES 18H 

Preu 5 €  + 0’50€ de despeses de gestió

Abonament Indisciplinats 10 € + 0’50€ de despeses de gestió

Més informació i condicions de les tarifes aquí.

Projecte: Roger Bernat

Dramatúrgia: Roberto Fratini i Marie-Klara González

Transcripció creativa: Elena Bernardi i Pina Rocco

Amb la participació de Francesca Albanese, Silvia Baldini, Josephine Magliozzi i Laura Valli

Programació i video:  Stefano Colonna i Txalo Toloza 

Gràfica: Marie-Klara González

Producció i curadoria: Qui e Ora en coproducció amb Capotrave – Infinito i Kilowatt Festival

Amb el suport de Risonanze Network i del MIC

Agraïments a Stronger Peripheries

Amb la col·laboració i les imatges de: Catalina (Iniciativa Sexual Femenina), Les Vedettes (Marta Galán), Grandissima Illusione (Cris Blanco), The Watching Machine (Macarena Recuerda), Aquelles que no han de morir (Las Huecas), Figures (Germana Civera), It don’t worry me (Atresbandes + Bertrand Lesca & Nasi Voutsas), Los figurantes (Ça Marche) i Tierras del Sud (Azkona/Toloza).

I la complicitat de: Agnès Mateus i Quim Tarrida, Agrupación Señor Serrano, Alessandra García, Animal Religion, Baró d’Evel, Brodas Bros, Cabosanroque, Col·lectiu VVAA, David Espinosa, El Conde de Torrefiel, Joan Català, Jordi Oriol, Juana Dolores, Malpelo, Marcel·lí Antúnez, La Veronal, Nao Albet e Marcel Borràs, Núria Guiu, Nyam-nyam, Pere Faura, Quim Bigas, Societat Doctor Alonso i Soren Evinson.

La Scelta (L’elecció)

Roger Bernat/FFF

El teatre és l'elaboració col·lectiva d'una hipòtesi de treball que només es produeix quan, en sortir de l'espectacle, la consciència de no haver exercit bé el paper de públic es confon amb la intuïció de les moltes maneres d'haver-ho fet millor. En un món en el qual la Participació és un fet però gairebé mai és real, el teatre assumeix la tasca gens fàcil de posar en escena una participació que, sense ser necessàriament un fet (o precisament per no ser-ho) aconsegueixi ser real. “Seeing oneself living”, Roberto Fratini i Roger Bernat.

Com es fa la cultura? De quin espectacle mental, de quin guió ideològic traiem les nostres opinions sobre els espectacles dels altres? Fins a quin punt la programació és una forma de dramatúrgia? Quina part de ficció admet l'escenari del debat? Quant teatre admet la sinceritat del fòrum? Quins processos no manifestos, a vegades paradoxals i en alguns casos grotescos, fan que un determinat artista o espectacle sigui accessible al públic? Quina part de Dionisio mou la intoxicació de decidir?

A partir d'aquestes qüestions, Roger Bernat/ FFF construeix un dispositiu que escenifica els processos de decisió i selecció, la turbulència dialèctica que s'amaga després del treball d'una direcció artística.

En LA SCELTA (L'Elecció), el públic ocupa el lloc de la direcció artística del teatre per a enfrontar-se a la difícil tasca de triar. Dividits en tres sales, cada grup d'espectadors fa el visionat de diversos trailers, participa en una sèrie de debats i, finalment, tria un espectacle. Una vegada reunits els tres grups en el teatre, en la segona part de LA SCELTA, noves eines teatrals permeten al públic triar l'espectacle guanyador, que formarà part de la programació del festival Indisciplinats en la temporada següent.

Durant sis mesos, Roger Bernat va ser espectador de diverses direccions artístiques participades de la xarxa Risonanze. El resultat és un dispositiu que reprodueix, testimonia i tergiversa entorn d'aquesta experiència, relatant una altra possibilitat de programació cultural: aquella en la qual la gent pren la paraula. El públic és cridat a experimentar els mecanismes de funcionament d'una direcció artística: veure, discutir, triar. Una ficció que produeix efectes en la realitat cultural de la pròpia ciutat.

[L'espectacle tindrà lloc a la Sala Petita i altres espais del teatre]

 

Aquest espectacle forma part d'Indisciplinats, un festival dedicat a la creació lliure, contemporània i desbordant, en el qual propostes escèniques, visuals, performatives i comunitàries ocupen el Teatre L’Artesà, La Capsa, els centres cívics del Prat de Llobregat, l’Escola d’Arts Visuals del Prat i el Centre d’Art Torre Muntadas del 15 al 19 de novembre.

 

També us pot interessar...

Camins Vius, alimentem l'ànima

Trobada amb Pedro Sepúlveda

27 novembre , 17:15 h

Un espai de trobada i diàleg per al professorat i totes les persones interessades en la crüilla entre art i educació, amb l’objectiu de reflexionar sobre pràctiques artístiques aplicades a l’aula, amb l’acompanyament d'artistes.

Double Infinite

01 desembre , 18:00 h

Pep Ramis i María Muñoz es retroben de nou en escena amb una peça feta des de la fragilitat, la senzillesa i l’amor per l’ofici de la dansa.

Entre bambolines: formació amb Marta Montiel (I)

10 desembre , 18:30 h

Sessions teòriques-pràctiques amb consells pràctics per començar un projecte escènic

Comprar entrades