One night at the golden bar
Alberto Cortés
Diu així l’Alberto Cortés:
He anomenat One night at the golden bar a l'experiència de vulnerabilitzar-me per a trobar la bellesa que apareix en la declaració d'amor cursi, afectada, desfasada i queer. Escrivint des de l'èxtasi i des del romàntic, va aparèixer l'orador i la recerca de la veu cantada i musicada; en definitiva volia trobar un cant que posi en evidència la fragilitat dels afectes des de la mirada marica. Vull invocar des d'alguna mena de cel inventat a la figura de l'àngel, preguntar-me sobre quins són les identitats que estan en aquest lloc vulnerable i monstruós al mateix temps i com protegirem aquests cossos quan s'exposin en la seva fragilitat. Per a entendre'm em dic que això va del que els focs del desig i l'amor van fer amb el meu cos i el meu llenguatge pensant en altres homes. En el camí m'apareixen totes les esquerdes sense resoldre que formen part de l'inabastable associat al romàntic; les tensions entre les teories que formulem per a inventar-nos noves maneres de relacionar-nos amb la toxicitat masculina i la heteronorma i al mateix temps la capacitat de caure malalts de desig davant L'Home que llaura la terra. Aquesta esquerda és aquesta performance. Encara que també pot ser l'atac que Ana Torroja canta en La Fuerza del Destino quan diu «una noche en el bar del Oro me decidí a atacar«. I també podria ser el que va dir Rilke: «tot àngel és terrible«. O totes aquestes altres coses que veig quan cant a l'amor però no entenc.
Alberto Cortés és un director i dramaturg de Màlaga, llicenciat en Història de l'Art, que l'any 2008 va crear la companyia Bajotierra i que ha estat implicat en iniciatives com el festival de l'escena alternativa de Màlaga El Quirófano o el cicle Escena Bruta. Durant l'any 2012 va treballar amb la companyia belga de dansa-teatre Peeping Tom i, a partir de l'any 2013, inicia una trajectòria individual. Desenvolupa la seva activitat formant-se i relacionant-se amb diverses creadores i companyies nacionals i internacionals. Ha creat muntatges com Viva la guerra, Historia de Mikoto, Yo antes era mejor, Hollywood, Masacre en Nebraska i El Ardor. L’any 2022 va publicar Los montes son tuyos (que aplega El ardor, del 2021, i One night at the golden bar, del 2022) amb l'editorial Contintametienes. A Catalunya l'hem vist en diverses ocasions participant en la programació del Sâlmon< Festival d’Arts Vives Contemporànies i al festival Terrassa Noves Tendències (TNT).
Aquest espectacle forma part d'Indisciplinats, un festival dedicat a la creació lliure, contemporània i desbordant, en el qual propostes escèniques, visuals, performatives i comunitàries ocupen el Teatre L’Artesà, La Capsa, els centres cívics del Prat de Llobregat, l’Escola d’Arts Visuals del Prat i el Centre d’Art Torre Muntadas del 15 al 19 de novembre