Vuelta a Uno
Fragmento de la Trilogía sobre la guitarra
Rocío Molina
Diu la crítica que “poques artistes tenen, en el nostre flamenc, l'atreviment i la determinació de Rocío Molina, una creadora i bailaora embolicada en llibertat que exerceix amb maneres heterodoxes des de l'ortodòxia més antiga”. Guanyadora del Lleó de Plata de la Dansa 2022 de la Biennal de Venècia, la bailaora torna al Teatre L’Artesà tres anys després, en aquesta ocasió per presentar el tancament de la seva trilogia sobre la guitarra flamenca, acompanyada del guitarrista Yerai Cortés. Una experiència sobre la correlació de guitarra i moviment, acostant-nos a les conseqüències de la identitat de cada guitarrista en el cos i gest de Rocío Molina.
Vuelta a uno és retrobament amb allò viu, amb l'eufòria i el gaudi, és terra embriagada a compàs que ens recorda que som matèria i respiració alterada, on l'ànima intenta escapar, elevar-se, i així tornar a fer-se Un amb el tot.
La trobada escènica comença en una proximitat d'aire imantat, inaudita en sincronia i espontaneïtat. La guitarra de Yerai juga incansable i el cos de Rocío no pot deixar d'acudir a la seva trobada, es rendeixen a la torbació de la mútua ofrena, al poder que deslliga la seva col·lisió. Generen un vincle intens i viu que ens atreu a una dimensió íntima de total comunió. Transitem per l'atracció, la seducció i l’arrapament. Aquest camí de retorn a Un és plaer vessant, sotrac, carn palpitant i pell convulsionada, ànsies en amors inflamada per ser en el nosaltres. Però la connexió entre Rocío i Yerai desdibuixa qualsevol enquadrament, qualsevol traçat. Es recreen sense descans en compassos forassenyats, fracturant la nostra percepció i fent-nos còmplices de la seva irreverència.