Yerma

28 gener , 20:00 h

  • Idioma: Castellà
  • Duració: 1 h 30 min
    • Serveis:

Localitats Exhaurides

Juan Carlos Martel Bayod presenta aquesta producció del Teatre Lliure d’una de les grans obres de Lorca, amb espai escènic de Frederit Amat i música de Raül Refree

Entrada

Totes les tarifes inclouen despeses de gestió (0,50€)

Preu 15,5 €     Anticipada 10, €

Tarifa Joves.Prat 5€

 

ESPECTACLE RECOMANAT A PARTIR DELS 15 ANYS

Intèrprets Joan Amargós, María Hervás, David Menéndez, Bàrbara Mestanza, Isabel Rocatti, Yolanda Sey, Marta Ossó

Vestuari Frederic Amat i Rosa Esteva

Música original Raül Refree

So Roc Mateu i Raül Refree

Il·luminació Maria Domènech

Assessora de moviment Lali Ayguadé

Caracterització Ignasi Ruiz

Ajudant de direcció Júlia Valdivielso

Ajudant d’escenografia Roger Orra

Ajudant de vestuari Maria Albadalejo

Alumna en pràctiques Clara Cabutí (EDIDP - UPC)

Construcció d'escenografia Pascualin Estructures i Big Image

Construcció del titella Martí Doy

Construcció de màscares Frederic Amat i Martí Doy

Confecció de vestuari Cortana i Goretti Puente

Agraïments Toni Rumbau

Producció Teatre Lliure

Yerma

De Federico García Lorca amb direcció de Juan Carlos Martel

Juan Carlos Martel Bayod serveix Federico García Lorca la tragèdia d'una dona que no pot tenir fills sota la pressió social i el desig de ser mare. Amb espai escènic de Frederic Amat i música de Raül Refree.

 Yerma és la protagonista i dona títol a una de les peces més aplaudides de Federico García Lorca. Un poema tràgic en tres actes que mostra el conflicte intern d’una dona que vol ser mare però no pot. Ella viu aquesta frustració en un entorn que fa indispensable la maternitat en una dona casada, les principals funcions de la qual són la casa i els fills. I dins seu, l’instint maternal lluita contra la repressió i l’obligació imposada.

La pressió social sobre la dona és un tema recurrent de l’autor, especialment en la maternitat, les aparences o la fatalitat del destí. I és present en les tres peces que conformen la trilogia rural: Bodas de sangre (1933), Yerma (1934) i La casa de Bernarda Alba (1936). Tres tragèdies que uneixen mite, poesia i realitat en tres retrats de dona alhora oprimida i alliberada.

 

 

També us pot interessar...

Camins Vius, alimentem l'ànima

Trobada amb Pedro Sepúlveda

27 novembre , 17:15 h

Un espai de trobada i diàleg per al professorat i totes les persones interessades en la crüilla entre art i educació, amb l’objectiu de reflexionar sobre pràctiques artístiques aplicades a l’aula, amb l’acompanyament d'artistes.

Double Infinite

01 desembre , 18:00 h

Pep Ramis i María Muñoz es retroben de nou en escena amb una peça feta des de la fragilitat, la senzillesa i l’amor per l’ofici de la dansa.

Entre bambolines: formació amb Marta Montiel (I)

10 desembre , 18:30 h

Sessions teòriques-pràctiques amb consells pràctics per començar un projecte escènic

Comprar entrades