La consagració de la primavera
Roger Bernat / FFF
Es donen al públic auriculars sense fils de 3 canals. Se'ls convida a entrar a la sala. Sona “La consagració de la primavera” d'Igor Stravinski, un dels ballets més importants del segle passat, del qual Pina Bausch fes en 1975 una versió històrica. S'escolten diverses veus. En cada canal una cosa diferent. Veus en paral·lel que divergeixen i s'entrecreuen. Els espectadors són protagonistes de l'espectacle que és alhora un joc i una coreografia.
Roger Bernat, qui en paraules de Paul B. Preciado, desteatralitza el teatre, recupera per a Dijous Teatre questa obra participativa del 2010. En ella es troben els trets que distingeixen la creació d’aquest dramaturg: es desdibuixen els rols d’actor i espectador en dramatitzacions col·lectives on, com passa amb tota col·lectivitat, és el públic el que té la difícil tasca de posar-se en escena a si mateix.
A partir de propostes artístiques que configuren el projecte Camins Vius, des del Teatre volem reforçar el diàleg educació-cultura-comunitat, tan present al Prat. Les Matinals de L’Artesà obre a la ciutat una nova oferta de qualitat. Genera noves oportunitats. Et brinda un nou espai de trobada, de participació social. Els diferents marcs de vida de la ciutadania ens conviden a buscar noves oportunitats que dialoguin amb l’exhibició convencional i atenguin la seva demanda, convençudes dels beneficis que aporta la vivència activa de les arts.